fredag 25. mars 2011

Dagbladet.no og Fritt Vilt III

Fra: ingerid.henriksen@gmail.com
Til: red@dagbladet.no
Dato: 03.03.2011
Tittel: Dagbladets reklamefilmer
Jeg satt og spiste brunch med min fire år gamle datter, Thea Amalie, og vi kom over et nettTV-innslag på deres hjemmeside. "Ull og Fnugg, VM-maskoter!". Det så veldig hyggelig ut, og min datter ble selvsagt veldig fascinert av bildene. Jeg satte så på innslaget for henne, men en forferdelig ting skjedde. Før innslaget var det en lang og temmelig grotesk reklamefilm for Fritt Vilt III. Den inneholdt skrikende ungdommer, tydeligvis i fryktelig smerte, angrep med et pilvåpen, brennende hus og andre ting jeg ikke synes passer seg for små barn.
Jeg ville selvsagt ikke hatt min datter på fanget om jeg så på et innslag om tortur i Irak eller stortingspolitikk. Men altså, Fnugg og Ull og Fritt Vilt III? Har dere ingen skam når dere lenker reklameinnhold opp mot nyhetssakene deres?
Innslaget jeg referer til:
http://www.kjendis.no/2011/03/03/kjendis/vm_i_holmenkollen/ski-vm_2011/fnugg_og_ull/ski/15647826/
Mvh
Ingerid Henriksen
____________________________________________________
Fra: red@dagbladet.no
Til: ingerid.henriksen@gmail.com
Dato: 03.03.2011
Tittel: Dagbladets reklamefilmer

Hei,
vi i redaksjonen styrer ikke hvilke reklamer som kommer på hvilke av
filmene våre, men jeg er helt enig med deg i at denne koblingen ikke
er heldig.
Så jeg krysser bort all reklame fra denne snutten, slik at ikke andre
som vil se Ull og Fnugg får samme opplevelse.
Beklager,
mvh,
XXX XXXXXX
____________________________________________________
Fra: ingerid.henriksen@gmail.com
Til: red@dagbladet.no
Dato: 03.03.2011
Tittel: Dagbladets reklamefilmer

Takk for raskt svar. Det syntes jeg var fint gjort.
Men, nå har lille Thea ikke mast om annet enn Fritt Vilt i hele kveld. Jeg må innrømme at jeg ikke vet hva slags film det er. Er det en skrekkfilm eller bare spennende ungdomsfilm. Om det bare er en spennende ungdomsfilm, så kunne jo kanskje Thea få se den. Hun er typen til å gå rundt og mase på samme ting i flere dager, og ingenting hjelper annet enn å gi henne viljen sin.
Tror du det er en passende film for henne å se? Eller er hun for ung?
Mvh
Ingerid
____________________________________________________
Fra: red@dagbladet.no
Til: ingerid.henriksen@gmail.com
Dato: 04.03.2011
Tittel: Dagbladets reklamefilmer

Hei,
Thea bør nok vente rundt elleve år til før hun ser den filmen. Dette
er en norsk skrekkfilm med 15-årsgrense.
Her er vår anmeldelse av den fra november 2010:
http://www.dagbladet.no/2010/10/14/kultur/film/filmanmeldelser/anmeldelser/13790967/
____________________________________________________
Fra: ingerid.henriksen@gmail.com
Til: red@dagbladet.no
Dato: 20.03.2011
Tittel: Dagbladets reklamefilmer
Huff, du hadde helt rett. Den filmen var alt for skummel for oss begge.
____________________________________________________

[ikke fått svar]

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar